“Eerlijk? Ik dacht echt: waar vind ik die mensen in vredesnaam?”
– Directeur Tobax BV
Meer dan 56% van de Nederlandse organisaties kampt met onderbezetting (bron: SD Worx). Ook Tobax BV – een installatiebedrijf in Noord-Nederland – zat in zwaar weer. Negen vacatures stonden al maanden open, de HR-afdeling was gehalveerd en jobboards leverden simpelweg niets op.
Tot de directeur ons belde. Direct na het lezen van een FosFor-mail.
Tijdens het eerste gesprek stelde hij drie vragen die we bijna élke week horen:
👉 Bij de latent werkzoekenden. Dat zijn er 5 keer zoveel als actieve sollicitanten. Ze scrollen ’s avonds op Instagram, zitten op LinkedIn tijdens de lunchpauze, of kijken stiekem op Facebook tussen twee klussen door.
👉 Met slimme social campagnes, afgestemd op doelgroep, regio, functietitel en gedrag. 97% van de wereldbevolking gebruikt minimaal één social platform. Daar zit jouw volgende vakman dus óók.
👉 Dan doen wij het. FosFor regelt alles: van campagne tot selectie. We bouwen de advertenties, filteren de reacties, voeren de eerste gesprekken en leveren je een shortlist van geschikte kandidaten.
In een periode van zes weken realiseerden we:
En ja: alle drie de functies zijn inmiddels vervuld.
“Ik hoop niet dat iedereen dit gaat gebruiken… Nu krijg ik nog alle goede kandidaten zelf.”
– Directeur Tobax BV
Bij FosFor kijken we verder dan vacatureteksten en jobboards. We zetten marketingtechnieken in die bewezen werken: gericht, snel, schaalbaar en met de kracht van AI én menselijk inzicht. We volgen wekelijkse data, sturen campagnes bij waar nodig en schakelen razendsnel.
Want werven in 2025 vraagt om méér dan afwachten.
De markt is krap – maar er zijn wél mensen. Je moet ze alleen weten te vinden én te overtuigen. Wil jij net als Tobax resultaat zien in plaats van loze klikken?
